Ce este Super Bowl 50 – 2016

În primul rând ce este Super Bowl? Super Bowl este finala de fotbal american NFL (National Football League) dintre campiona AFC (American Football Conference) și campiona NFC (National Football Conference). Numerotarea edițiilor Super Bowl se face folosind cifrele romane pentru a evita confuzia cauzată de faptul că finala nu se joaca în același an cu ediția respectivă. De exemplu, finala campionatului 2015 se joacă în 2016. Singura excepție se face anul acesta, când în loc de Super Bowl L s-a hotărât să se numească Super Bowl 50 pentru a celebra ediția cu numărul 50. Anul acesta în finala Super Bowl sunt echipele Denver Broncos și Carolina Panthers, iar câștigatoarea va pleca acasă cu trofeul Vince Lombardi.

În duminica când se difuzează Super Bowl se consumă 4 milioane de pizza, 1,2 miliarde de aripioare de pui, 14,5 tone de chipsuri, 3,6 tone de avocado, 1,7 tone de popcorn, 1,1 tone de alune, 30 de milioane de litri de bere.

Super Bowl a devenit cel mai important eveniment TV din Statele Unite. Din acest motiv, mulți Americani fac petreceri sau pur și simplu petrec o zi relaxantă în fața televizorului alături de prieteni sau de familie. Este interesant că în duminica în care are loc Super Bowl se consumă cea mai mare cantitate de mâncare după Thanksgiving (Ziua Recunoștinței este cunoscută românilor drept ziua de dinaintea evenimentului de reduceri Black Friday…). Conform American Institute of Food Distribution cu ocazia Super Bowl se consumă 4 milioane de pizza, 1,2 miliarde de aripioare de pui, 14,5 tone de chipsuri, 3,6 tone de avocado, 1,7 tone de popcorn, 1,1 tone de alune. Și ce petrecere ar fi fără bere? 30 de milioane de litri beau americanii în duminica Super Bowl.

Și comercianții de electronice au de câștigat: în săptămâna care precede Super Bowl se vând 1,5 milioane de televizoare cu diagonală mare.

În prima ediție Super Bowl un bilet costa $12, anul acesta prețurile oficiale au fost între $500 și $1.600, dar s-au epuizat de mult. Se mai pot achiziționa doar pe piata liberă la prețuri cuprinse între $4.500 și $27.000. Este disponbil chiar și un pachet de $500.000 pentru un grup de 20 de persoane (transport cu avion privat, 3 nopți cazare hotel 4 stele și bilete de intrare).

Super Bowl 50 va fi transmis de CBS pe 7 februarie (În Romania luni, 8 februarie ora 1 noaptea) și va folosi 36 de camere Eyevision 360 cu rezoluție 5K și 19 camere video Pylon. Reluarile vor fi spectaculoase, grație unei tehnologii 360° folosite în premieră la Super Bowl 50. Tehnologia 360° permite “inghețarea” momentului, rotirea unghiului de vizualizare în poziția cea mai bună și continuarea fazei. Meciul va putea fi urmărit și online pe site-ul CBS Sports folosind laptop sau desktop, sau prin intermediul unei aplicații pe Xbox One, Apple TV, Chromecast si Roku.

Super Bowl 50 va avea 3 ore și jumătate. Pauza de 30 minute conține un spectacol muzical sponsorizat de Pepsi și este cel mai vizionat eveniment muzical al anului. În 2015 a fost urmărit de peste 118 milioane de telespectatori în SUA. Anul acesta la pauză va cânta formația britanică Coldplay și Beyonce.

5 milioane de dolari pentru difuzarea unui spot de 30 de secunde

Și ajungem la partea care mă interesează cel mai mult: reclamele TV difuzate în pauzele Super Bowl. Difuzarea unui spot de 30 de secunde a costat $42.000 la Super Bowl I, iar acum costă 5 milioane de dolari, o creștere de 11.904%. Atenția mare acordată de presă reclamelor difuzate în cadrul Super Bowl, a condus la nașterea unui fabulos fenomen de marketing: oamenii sunt interesati de aceste reclame și chiar le caută proactiv pe internet pentru a le viziona. În mod tradițional firmele care cumpără spațiu de reclamă la Super Bowl iși țin clipurile secrete până în ziua evenimentului. Statistica youtube arată că reclamele difuzate anul trecut la Super Bowl au avut cumulat un timp de vizionare pe youtube de 1.600 de ani, dublu fata de 2014.

37% din aceste vizionari au fost efectuate înainte de ziua Super Bowl, deci nu e greu de ghicit că firmele care și-au făcut publice reclamele au avut mai mult de câștigat. Mai exact, au beneficiat de 2,2 ori mai multe vizualizari pe youtube și au avut de peste trei ori mai multe share-uri. Din acest motiv, anul acesta au fost lansate foarte multe teasere, agențiile sfătuind clienții, să nu dezvăluie încă reclamele pentru a păstra suspansul dar totuși să arate ceva publicului pentru a nu pierde startul.

 

Lista celor care vor avea în 2016 spoturi TV la Super Bowl 50 (ordine alfabetică):

Acura (American Honda)
Un spot pentru promovarea Acura
Agenție: Mullen Lowe

Avocados from Mexico
Un spot de 30 de secunde
Agenție: GSD&M

Budweiser
Două spoturi (30 și 60 de secunde)
Agenție: Anomaly

Bud Light
Un spot de 60 de secunde cu Amy Schumer și Seth Rogen
Agenție: Wieden & Kennedy

Buick
Un spot de 30 de secunde cu Odell Beckham Jr. și modelul Emily Ratajkowski.
Agenție: Leo Burnett Detroit

Butterfinger
Un spot de 30 de secunde cu sloganul “Bolder than Bold”
Agenție: WPP’s Santo

Colgate
Un spot de 30 de secunde despre economisirea apei atunci când ne spălăm pe dinți.
Agenție: Y&R Peru

Doritos
Va difuza unul dintre cele 3 spoturi participante la “Crash the Super Bowl”
Agenție: Goodby Silverstein & Partners

Heinz
Un spot din campania #MeettheKetchups.
Agenție: David Miami

Honda
Un spot de 60 de secunde
Agenție: Rubin Postaer and Associates

Hyundai
Două spoturi de 30 de secunde
Agenție: Innocean Worldwide

Intuit
Un spot de 30 de secunde oferit unei firme mici care va câștiga un concurs sponsorizat de Intuit.
Agenție: RPA Santa Moni

Kia
Un spot de 60 de secunde care promovează Kia Optima.
Agenție: David&Goliath

LG
Un spot de 60 de secunde cu actorul Liam Neeson. Reclama promovează televizoarele cu tehnologie OLED.
Agenție: RSA Films

Michelob ULTRA
Un spot de 30 de secunde.
Agenție: FCB Chicago

Mini
Un spot de 30 de secunde cu șase celebrități: jucătoarea de tenis Serena Williams, actorul Harvey Keitel, rapper-ul T-Pain, skateboarder-ul Tony Hawk, jucătorul de baseball Randy Johnson and și fostul fotbalist Abby Wambach.
Agenție: Stern & Partners

Mtn Dew Kickstart
Un spot haios care promovează extensia de linie Mtn Dew’s Kickstart.
Agenție: BBDO

NFL
NFL va avea propriul spot pentru a aniversarea de 50 de ani Super Bowl.

PayPal
Un spot de 45 de secunde
Agenție: CP&B L.A.

Pepsi
Pepsi va fi din nou sponsorul spectacolului de la pauză.

Persil
Un spot pentru promovarea Persil ProClean
Agenție: TBWA/Chiat/Day

Pokemon
Un spot de 30 de secunde pentru a celebra aniversarea a douăzeci de ani de Pokemon. A fost prima reclamă Super Bowl 50 dezvăluită.
Agenție: Omelet

Skittles
Un spot cu Steven Tyler de la Aerosmith.
Agenție: DDB

Snickers
Un spot de 30 de secunde cu sloganul clasic “You’re Not You When You’re Hungry”. In teaser apare Marilyn Monroe
Agenție: BBDO

SoFi
Un spot de 30 de secunde.
Agenție: Muhtayzik Hoffer

SquareSpace
Un spot de 30 de secunde cu Keegan-Michael Key și Jordan Peele, actorii din show-ul difuzat de Comedy Central “Key and Peele”
Agenție: Anomaly

SunTrust
Un spot de 30 de secunde despre încrederea în finanțe.
Agenție: Strawberry Frog

Taco Bell
Un spot de 30 de secunde pentru lansarea unui nou produs.
Agenție: Deutsch L.A.

Toyota
Un spot de 90 de secunde care promovează Prius hybrid.
Agenție: Saatchi & Saatchi

TurboTax
Un spot de 30 de secunde
Agenție: Wieden & Kennedy

WeatherTech
Un spot de 30 de secunde
Agenție: Pinnacle Advertising

Wix
Un spot animat de 30 de secunde cu personaje din Kung Fu Panda
Agenție: DreamWorks Animation.

About author View all posts Author website

Liviu

Liviu Marica este Marketing Manager ASUS Romania. Pasionat de marketing si travel, Liviu este mereu in cautare de idei si metode pentru cresterea eficientei in actiunile de marketing. Este promotorul marketingului curat care sa nu lezeze in nici un fel drepturile si interesele cumparatorilor.

Leave a Reply