Publicitate low cost

Ce te faci atunci cand activezi intr-o liga unde bugetele de marketing aproape ca ating cerul? Accepti publicitatea negativa? Incerci sa beneficiezi de PR gratuit prin orice metoda?

Cei de la Ryanair se afla in aceasta pozitie si au acceptat provocarea de marketing.

Ryanair este o companie low cost cu sediul in Dublin (Irlanda) infiintata in 1985. Are 290 de aeronave Boeing 737-800.

Departamentul de marketing Ryanair a gasit cele mai controversate si inedite mijloace pentru a atrage atentia presei. Au folosit chiar avioanele Ryanair pentru a transmite mesaje catre concurenta de genul: “Bye Bye Skyeurope”; “Bye Bye Easyjet”; “Bye Bye Latehansa”.

Dar lucrurile nu se opresc aici. Intr-un iterviu BBC difuzat in data de 27 Februarie 2009 Michael O’Leary, CEO Ryanair, a declarat ca vrea sa introduca o taxa de 1 Lira pentru utilizarea toaletelor in timpul zborului. Dupa zile intregi in care aproape toata presa a vuit anuntand aceasta nebunie, Michael a declarat calm ca a fost doar o strategie pentru a obtine PR ieftin si interesant…

Dupa doi ani, in Noiembrie 2011, Michael O’Leary a declarat in ziarul The Sun ca se gandeste sa introduca pe pe zborurile Ryanair filme pornografice pay-per-view: “daca hotelurile au acest serviciu, noi de ce nu l-am oferi”. Evident ca a fost tot o gluma menita sa atraga atentia, si a functionat impecabil si de aceasta data.

Nu numai PR-ul este controversat la Ryanair, chiar si reclamele publicate in ziare starnesc valuri de proteste si comentarii, expunerea ulterioara depasind cu mult investitia initiala.

Anul aceasta in Aprile, Ryanair a iesit la rampa cu alte afirmatii menite sa provoace putina agitatie. Subiectul este reducerea greutatii, oficialii Ryanair afirmand ca au in vedere taxarea suplimentara a calatorilor supraponderali. Mai mult,pentru a consuma mai putin combusitibil se pregatesc pentru eliminarea cotierelor de la scaune, iar personalul de bord a fost atentionat sa tina diete pentru a-si tine greutatea sub control..

Reclamele Ryanair se impart de obiei in doua categorii: cu tenta sexuala sau cu atac asupra concurentilor.

 

 ryanair  
 RYANAIR reclama
Contrar celorlalte companii concurente, cifra de afaceri Ryanair a crescut de la 231 milioane de euro in 1998 la 3013 milioane in 2010, iar profitul a explodat de la 48 de milioane la 339 milioane de euro.
         

About author View all posts Author website

Liviu

Liviu Marica este Marketing Manager ASUS Romania. Pasionat de marketing si travel, Liviu este mereu in cautare de idei si metode pentru cresterea eficientei in actiunile de marketing. Este promotorul marketingului curat care sa nu lezeze in nici un fel drepturile si interesele cumparatorilor.

2 CommentsLeave a comment

Leave a Reply