Din ciclul Lectia de marketing ASA NU am astazi un exemplu de concurs pentru blogari. Premiul cel mare m-a lasat fara cuvinte: un MacBook Air imprumutat pentru un an. Exact asa: premiul MacBook Air trebuie returnat de blogar dupa un an. Eu am invatat de mic un lucru: cand dai un cadou/premiu nu-l ceri inapoi. Niciodata. Regula ramane valabila si in marketing.
Analiza campaniei.
Nume campanie: Un MacBook Air pentru bloggerul din tine
Concept: Concurs pentru blogari
Perioada: 29 martie – 6 aprilie (ora 15)
Agentie Headline
Partener media: Dan Dragomir
Ce se urmareste: Expunere pe bloguri pe tema “magazinele care vand Apple” fara sa se investeasca.
Ce s-a obtinut: Frustrare. Confuzie. Penibilitate.
Apreciez actiunile geniale de marketing realizate fara costuri mari. Dar nu recomand actiunile de tipul “concursuri cu premii ce trebuiesc inapoiate” deoarece cei vizati de campaniei vor eticheta compania organizatore drept zgarcita (in cel mai bun caz).
Astept noi concursuri cu premii de aceast tip. O idee ar fi premii in bani cash: Castiga 50.000 de euro pentru un an, dupa care trebuie sa-i inapoiezi. Eventual, concursul sa fie organizat de o banca.
Daca aia 50.000 de euro sunt fara dobanda mie-mi convine: cu o dobanda de 3% dupa un an ma aleg si eu cu 1.500 de euro 🙂
Sa vedem de unde inapoiezi cei 50.000 dupa un an :). sa vezi dupa aia dobanda 😉
Voiam sa sugerez ca aia 50.000 ii bag intr-un cont de economii cu dobanda de 3% pe an.
Practic nu-i folosesc in alte scopuri, a investi altfel este destul de riscant !
Ar merge, daca dupa un an il schimba cu urmatorul model. Altfel, povestea cu “ai ocazia sa te joci/folosesti/testezi nu-stiu-ce produs” merge doar la adolescenti, nu la bloggeri seriosi. Dan a fost prea finut, altii i-ar fi trimis la plimbare.
Razvane, ai fost si tu prea finut, vroiai sa spui un alt cuvant, tot cu f…gen fraier? :)))
“Premiul? Un MacBook Air pentru un an de utilizare.”
Pai ori e premiu, ori nu este? Eu zic sa scoata numele de “premiu” din ecuatie.
Mda, nu mai stiu altii ce sa mai faca. Cred ca era mai simplu sa ofere produse la teste si castigau mai multa expunere.
Corect Sorin. Daca ofereau cate o luna laptopul la 12 blogari obtineau 12 review-uri frumoase intr-un an. Si 12 blogari fericiti ca au avut posibilitatea sa se joace cu un MacBook Air.
In calitate de furnizor al stirii, nu spun decat atat: ridicol. Ma abtin de la alte comentarii :))
as dori sa cistig
Time sharing prize !
Si concursul asta a fost facut in zona aia in care lucrurile normale nu se petrec prea des. Ma rog, dar daca s-ar fi stricat intr-un an ? Adica nu se stie, daca s-ar fi ars sau ar fi crapat, ce se faceau cu el ? Cel ce l-a primit ar fi trebuit sa-l plateasca ?