Pentru prima data in istorie, Diet Coke a depasit Pepsi-Cola in vanzarile din SUA. Clasamentul arata acum in felul urmator:
1. Coca Cola
2. Diet Coke
3. Pepsi-Cola

Victoria Diet Coke a fost favorizata de strategia de marketing Pepsi-Cola care a incercat anul trecut sa renunte la campaniile traditionale in favoarea unui program caritabil numit Refresh Project. Prin intermediul acestui proiect s-au donat 20 de milioane de dolari. Sa nu mai vorbim de costurile de implementare si promovare.
Concluzia: Ideile noi cu bugete mari si scopuri caritabile nu au succes mereu. Nici macar daca te numesti Pepsi-Cola.
Eu gasesc ideea de “Refresh your world” fantastica. Au investit banii aia intr-un scop mult mai util. Poate ca nu au castigat mult din punct de vedere al vanzarilor dar sigur au castigat din punct de vedere al respectului. Bravo Pepsi!!
Din punct de vedere umanitar campania “Refresh your world” este OK.
Dar sa fim cu picioarele pe pamant: Pepsi a investit in aceasta campanie pentru a vinde mai mult. Acesta ar trebui sa fie scopul final al actiunilor de marketing.
In mod cert, dar puteau la fel de bine sa investeasca banii in reclama in cadrul Super Bowl. In schimb au ales sa faca ceva mai util cu ei.
Nu cred ca exista cineva pe planeta aceasta care sa urneasca un pai in scopuri 100% umanitare.