Cum se face un viral

Din ciclul Lectia de Marketing: ASA DA: cum se face un viral reusit.

Tipp-Ex a lansat pe youtube un viral numit: ‘NSFW: A hunter shoots a bear’. Agentia din spate a fost Buzzman din Franta, iar productia web a fost realizata de GROUEK. Clipul este interactiv: introduci un cuvant si este rulat un filmulet comic cu referire la termenul respectiv. Sunt 40 de variante posibile.

Slogan: Tipp-Ex, White and rewrite

Rezultate: Viralul postat pe youtube pe data de 17 august a strans pana acum 9,21 milioane de vizualizari!

Parti bune:
1. Un numar enorm de oameni au accesat viralul si au contribuit la distribuirea lui pe Facebook si Twitter.
2. Campania Tipp-Ex si-a atins scopul: popularizarea pe Internet a brandului Tipp-Ex.

Parti proaste:
1. Clipul video nu face referire la site-ul web Tipp-Ex. Si chiar greu de gasit site-ul oficial Tipp-Ex.
2. Nu s-a incercat construirea unei baze de date. O imensa ocazie pierduta.

Alte promotii pe youtube:

Cadbury Australia a postat pe 9 iulie un viral cu tema: primul clip pe youtube rotund, nu dreptunghiular. Chiar daca hamsterul era dragut, clipul nu a trecut de 200.000 de vizualizari. Agentia din spatele proiectului a fost: Saatchi & Saatchi

cadbury au roll pack

cadbury au roll pack

Promo The Expendables pe YouTube a facut un pas inainte si a adus mai multe efecte. Sly Stallone distruge interfata youtube intr-un mod exploziv! Si nu ai cum sa nu-l trimiti prietenilor cand Sly spune la sfarsit: “Don’t forget to share.” Un viral reusit care a beneficiat de nume mari de la Hollywood. Din 2 august a reusit sa adune peste 3,5 milioane de afisari.

The Expendables promo YouTube

The Expendables promo YouTube

Bonus:
Lista de cuvinte video youtube Tipp-Ex

Forest
but
Jump
Shave
Buy
Paint
Drugs
Dress
Dance
Sleep
Hug
Kiss
F**K -> fara stelute 🙂
PEE
Football
Eat
Bite
FART
michael j
Cut trees
Shoot
tickles
tipp-ex
love
talk
sing
play
drink
freeze
Google
lol
Fishing

About author View all posts Author website

Liviu

Liviu Marica este Marketing Manager ASUS Romania. Pasionat de marketing si travel, Liviu este mereu in cautare de idei si metode pentru cresterea eficientei in actiunile de marketing. Este promotorul marketingului curat care sa nu lezeze in nici un fel drepturile si interesele cumparatorilor.

2 CommentsLeave a comment

  • 1. Stiam clip-ul, dar nu stiam toate variantele. Foarte tare lista de cuvinte.
    2. Habar n-aveam de chestia asta. E rotund, e ceva nou, dar nu mi se pare nimic memorabil. Vad ca au ditamai lista de clip-uri, toate rotunde si la fel de “mult” vizionate.
    3. Mi se ceva mai interesant decat 2, dar nu si decat 1.

    • Promotia la Cadbury s-a bazat decat pe forma si mai putin pe continut. Din acest motiv si rezultatul mai slab.
      Acesta ar fi si clasamentul meu:
      1. Tipp-Ex
      2. The Expendables
      3. Cadbury

      Ce este de remarcat: youtube a devenit o platforma senzationala de marketing. totul este sa stii cum sa folosesti aceasta platforma.

Leave a Reply