Asta e Romania

Din ciclul Lectia de Marketing: ASA NU: campania Asta e Romania

Campania de teasing Asta e Romania are astazi punctul final in care Radio 21 ar trebui sa apara ca un fat frumos pe un cal alb (sau portocaliu dupa plac) si prin aplicarea unei buline portocalii pe “nu-urile” din reclame sa transforme pesimismul in optimism si toate sa devina bune si frumoase.

asta_e_romania

Campania a fost gandita de agentia McCann-Erickson si are la baza mesaje menite sa atraga atentia si sa provoace indignare. Presupun ca s-a dorit si declansarea unui efect de viral si chiar atragerea presei in acest joc. Mesajele afisate in capaniile outdoor si print au fost scrise alb pe fond negru, singurul lucru mentionat fiind pagina online a capaniei unde se desfasoara un sondaj de opinie.

Romanii nu mai au speranta
Romania nu are viitor
Romanii n-au valoare
Tinerii romani sunt superficiali
Romanii nu stiu sa se distreze
Romanii n-asculta muzica buna
Romanii nu sunt buni la pat

Agentia McCann-Erickson a gresit prin gandirea acestei campanii. Denigrarea unei natiuni nu-si are locul intr-o campanie de marketing. Mai ales intr-un moment in care situatia economica a Romaniei este la pamant. Mai lipseau mesajele de indemn la suicid sau de consum de etnobotanice si meniul era complet…

romanii_nu_mai_au_speranta

Pe scurt:
Concept: Lansarea unor mesaje generatoare de controverse
Perioada: martie 2011
Ce se urmareste: Relansarea Radio 21
Agentie: McCann-Erickson
Ce s-a obtinut: Lumea a vorbit de campanie dar s-a obtinut un efect negativ mult prea mare pentru a putea fi transformat intr-un rezultat favorabil.

Concluzie:
Este cea mai urata campanie de marketing. Nu controversata. Urata!

Si clipurile de promovare pe youtube, realizate sub forma de interviuri:

Update: Profesionalismul loveste din nou. Site-ul promotiei pica in ziua promotiei.

eroare

About author View all posts Author website

Liviu

Liviu Marica este Marketing Manager ASUS Romania. Pasionat de marketing si travel, Liviu este mereu in cautare de idei si metode pentru cresterea eficientei in actiunile de marketing. Este promotorul marketingului curat care sa nu lezeze in nici un fel drepturile si interesele cumparatorilor.

18 CommentsLeave a comment

  • Ei, Liviu, nu e chiar asa urata. Au ales nite fonturi foarte frumoase. Au profesionisti buni la DTP.

    Oricum, din toata campania deduc un singur lucru: Radio 21 = pompe funebre. Sau pe acolo.

    Revin din nou la eterna mea intrebare la genul asta de campanii: cine a propus ideea, cine a selectionat-o dintre celelalte (presupun -adica sper – ca au fost mai multe) si cine a acceptat-o din partea clientului. Din nou un lant incredibil prin care a trecut ideea.

    • Depide cat de buna este agentia in convingerea clientului. Daca agentia a spus ca rezultatele obtinute vor fi senzationale si a venit cu argumente credibile (alte actiuni similare, studii, etc) clientul crede si accepta.

      Consider ca este 90% vina agentiei.
      Din pacate aici este vorba de un post de radio care ar fi trebuit sa fie mai atent la astfel de campanii.

  • Dacă ăsta e obiectul muncii, campania asta plină de intrigă dovedește că Radio 21 e mort și se vrea resuscitat cu orice preț. Poate îl fac post de rock 🙂

    Credeam că-i vorba de show-ul Românii au talent!

  • salut.
    cu parere de rau iti raspund ca esti praf.
    n-ai inteles nimic din toata campania asta, ai dat verdicte dupa propria ta parere comunista.
    ce mesaje de denigrare nene? era clar o provocare la discutie, la sublinierea ideii ca romanii chiar sunt optimisti (cum e si pozitionarea noua a radio-ului).
    dupa cum a reiesit si din sondajul de pe site, au avut dreptate.
    e un reminder ca avem valoare, speranta, viitor si toate cele.
    iar tu esti si vei fi un nimeni care nu stie deloc marketing.

    spor!

    • Daca faci o campanie fa-o cu cap. E si asta o idee sa vrei sa ajungi la DA plecand de la NU. Totusi, ce pot sa spun sunt doar vorbele unei fetite de 9 ani care vazand afisele m-a intrebat de ce Romania nu are viitor, de ce romanii nu stiu sa se distreze, samd. Chiar nu am stiu ca sa-i raspund. Poate stiti voi.

    • Dane ! Cate milioane de oameni crezi ca au vazut outdoor-urile si cate zeci de mii au si intrat pe site sa vada ca dracul nu e asa de negru, ci e o campanie radio21 etc etc… defapt optimista bla bla bla…La starea mentala a societatii de acum tocmai asta mai lipsea… dupa ce ca toate mesajele astea sunt bagate subliminal in toate stirile si emisiunile, acum le scriem cuvant cu cuvant pe cladiri, statii iritand agresiv societatea !Mie unul imi e scarba de Radio21 ca a acceptat asa ceva… si ca un mic protest (nesemnificativ poate) nu va mai exista memorat in radiourile mele deoarece il asociez cu ceva de prost gust!

    • Salut Dan,

      Presupun ca lucrezi la Radio 21. Puteai sa recunosti de la inceput.
      Am inteles foarte bine atat scopul campaniei cat si mecanismul. Nu voi ati inventat roata.
      Din pacate s-a mers prea departe si aceasta este problema.
      Daca totusi crezi ca in campanie nu a fost nimic gresit, te rog sa inlocuiesti cuvintele “romanii/romania” cu alte nationalitati (unguri, evrei, tigani/romi, etc) si sa incerci sa iti imaginezi ca faci o noua campanie cu targetand aceste nationalitati. Cat timp crezi ca poti rula campania pana cand autoritatile o interzica ferm actiunea pe motive de discriminare si rasism? Iti spun eu: maxim 2 zile.

  • Si asa majoritatea romanilor sunt in pragul unei depresii generale si abia abia le mai rezista pshihicul la tampeniile de zi cu zi.Asta le mai trebuie. Genul acesta de reclama. Pe mine nu prea ma influenteaza ca de bine de rau am invatat sa ma descurc singur, dar altii chiar s-ar putea sa cedeze nervos cand vad astfel de mesaje.
    Pentru asemenea campanie Radio 21 ar trebui sa fie dat in judecata.Chiar vad ca li se rupe p*** de sanatatea mintala a romanilor.
    Ori au mintea prea odihnita, se plictisesc la munca de prea mult bine sau mai stiu eu ce.
    Nu stiu ce cretin a aprobat o asemenea campanie, dar va avea tocmai efectul invers.
    Romanii chiar nu mai au speranta, si poti sa le spui tu orice.Poti sa le aduci mi de argumente “ca va fi bine”, ca majoritatea nu te vor crede si te mai iau si la injuraturi.
    Baietii astia de la Radio21 sunt total rupti de realitatea.Realitatea nu e aia care o vad in Centrul Istoric la o partida de inodat fum prin stiu eu ce PUB, si “wow ce cool ar fi campania asta, sa fim noi salvatorii…natiunii” Nemaipomenit !

  • :)) nu sunt angajat radio21, as fi recunoscut.
    tu n-ai inteles ca ei militeaza pentru gandirea optimista.
    campania ruleaza bine mersi. dupa 2 saptamani de suspans si mesaje negative, probabil urmeaza o luna de mesaje pozitivate, care intaresc aceasta pozitionare.

    ce rasism nene, o afirmatie era “romanii nu sunt buni la pat”. wtf? cate indicii ai nevoie sa vezi ca e o cioaca.

    lumea s-a ambalat degeaba. daca te simti jignit de mesajele astea inseamna ca esti prea stresat de viata si tre sa te relaxezi 😉

    • Rasismul reprezintă un grup de atitudini care își au sursa în convingerea că diferențele sociale și culturale se explică prin diferențe biologice și ereditare.

      Rasismul presupune că oamenii sunt inegali în funcție de etnia căreia îi aparțin sau de culoarea pielii, adică, mai global, convingerea că popoarele sunt inegale ca atare.

      Prin urmare e rasism sa afirmi ca cei de rasa X nu sunt buni la pat.

Leave a Reply