Din ciclul Lectia de Marketing: ASA NU: 2 promotii de la Petrom.
Prima actiune:
Reducere de 40% la combustibil
Concept: 40% mai ieftin în stațiile selectate Petrom participante la promoţie
Perioada: 11, 12, 18, 19, 25 şi 26 septembrie
Ce se urmareste: Atragerea clientilor noi; fidelizarea celor vechi
Ce s-a obtinut: Lumea a vorbit de promotie, dar rezultatele in presa au fost negative asa cum era de asteptat.
La Petrom, toamna începe cu reduceri la carburanţi! Bucură-te de carburantul tău preferat cu 40% mai ieftin în stațiile selectate Petrom participante la promoţie. „Ora reducerilor” se desfăşoară în zilele de 11, 12, 18, 19, 25 şi 26 septembrie, între orele 11.00-12.00, în câte o staţie Petrom selectată. Află unde îţi poţi face plinul cu 40% mai ieftin pe www.petrom.com sau la Europa FM.
Si reactiile nu au intarziat sa apara:
Zeci de şoferi au stat ore întregi la coadă, pentru a-şi umple rezervoarele cu carburant la promoţie, mai ieftin cu 40%. Spiritele s-au încins în momentul în care unii au încercat să sară peste rând. A fost nevoie de intervenţia poliţiştilor şi jandarmilor, pentru ca maşinile şoferilor îndrăzneţi să fie scose întregi din mijlocul mulţiumii furioase.
Antena 3
Daca vrei sa aduci un client nou la tine in magazin printr-o promotie trebuie sa te asiguri ca acesta va ramane cu o impresie buna si o sa doreasca sa revina. Statul la coada cu orele nu este cel mai bun lucru pe care sa-l faci intr-o promotie. Oamenii au plecat cu benzina mai ieftina dar disconfortul din timpul statului la coada o sa contribuie la evitarea statiilor Petrom. Efectul actioneaza la nivel subconstientului, soferul va evita statia Petrom chiar fara sa isi aminteasca de unde a plecat problema initiala.
Prin urmare un mare FAIL.
A doua actiune:
Strada nu e tomberonul tău!
Concept: Oricine alimentează 30 l de carburant la Petrom poate lua săculeţul prietenos cu mediul cu doar 0.99 lei si participa la o tombola pentru o masina noua.
Perioada: 13 septembrie – 13 octombrie
Ce urmareste: Petrom – o companie care tine cont de mediul inconjurator, o companie eco. Obtinerea acestei imagini se realizeaza prin incurajarea soferilor să lase în urma lor o stradă curată.
Ce s-a obtinut: Multi soferi s-au simtit jigniti de slogan si pe buna dreptate. Si cum nu poti ramane sau deveni client al unei companii care te jigneste pot spune si aici: FAIL.
Adevarul e ca, la ce material ,,genetic” au… nicio firmă de publicitate n-ar reuşi să le scoată miezul.