Petrom Marketing: asa nu

Din ciclul Lectia de Marketing: ASA NU: 2 promotii de la Petrom.

Prima actiune:
Reducere de 40% la combustibil

Concept: 40% mai ieftin în stațiile selectate Petrom participante la promoţie
Perioada: 11, 12, 18, 19, 25 şi 26 septembrie
Ce se urmareste: Atragerea clientilor noi; fidelizarea celor vechi
Ce s-a obtinut: Lumea a vorbit de promotie, dar rezultatele in presa au fost negative asa cum era de asteptat.

La Petrom, toamna începe cu reduceri la carburanţi! Bucură-te de carburantul tău preferat cu 40% mai ieftin în stațiile selectate Petrom participante la promoţie. „Ora reducerilor” se desfăşoară în zilele de 11, 12, 18, 19, 25 şi 26 septembrie, între orele 11.00-12.00, în câte o staţie Petrom selectată. Află unde îţi poţi face plinul cu 40% mai ieftin pe www.petrom.com sau la Europa FM.

Si reactiile nu au intarziat sa apara:

Zeci de şoferi au stat ore întregi la coadă, pentru a-şi umple rezervoarele cu carburant la promoţie, mai ieftin cu 40%. Spiritele s-au încins în momentul în care unii au încercat să sară peste rând. A fost nevoie de intervenţia poliţiştilor şi jandarmilor, pentru ca maşinile şoferilor îndrăzneţi să fie scose întregi din mijlocul mulţiumii furioase.
Antena 3

scandal petrom

Daca vrei sa aduci un client nou la tine in magazin printr-o promotie trebuie sa te asiguri ca acesta va ramane cu o impresie buna si o sa doreasca sa revina. Statul la coada cu orele nu este cel mai bun lucru pe care sa-l faci intr-o promotie. Oamenii au plecat cu benzina mai ieftina dar disconfortul din timpul statului la coada o sa contribuie la evitarea statiilor Petrom. Efectul actioneaza la nivel subconstientului, soferul va evita statia Petrom chiar fara sa isi aminteasca de unde a plecat problema initiala.

Prin urmare un mare FAIL.

A doua actiune:
Strada nu e tomberonul tău!

Concept: Oricine alimentează 30 l de carburant la Petrom poate lua săculeţul prietenos cu mediul cu doar 0.99 lei si participa la o tombola pentru o masina noua.
Perioada: 13 septembrie – 13 octombrie
Ce urmareste: Petrom – o companie care tine cont de mediul inconjurator, o companie eco. Obtinerea acestei imagini se realizeaza prin incurajarea soferilor să lase în urma lor o stradă curată.
Ce s-a obtinut: Multi soferi s-au simtit jigniti de slogan si pe buna dreptate. Si cum nu poti ramane sau deveni client al unei companii care te jigneste pot spune si aici: FAIL.

About author View all posts Author website

Liviu

Liviu Marica este Marketing Manager ASUS Romania. Pasionat de marketing si travel, Liviu este mereu in cautare de idei si metode pentru cresterea eficientei in actiunile de marketing. Este promotorul marketingului curat care sa nu lezeze in nici un fel drepturile si interesele cumparatorilor.

1 CommentLeave a comment

Leave a Reply